Posts by Luky

yes ... maintensce

In Italy :

Cari giocatori,

in data 18.06.2019 tra le ore 10:00 e le ore 10:30 circa si svolgerà una manutenzione dei servers per cui questi non saranno raggiungibili nel periodo di tempo indicato.

Visto l'intervento tecnicoprevisto per domani, il riavvio potrebbe durare anche 1 ora od un'ora e mezza.

Il Vs Team Ikariam.it

The language problem is that your English is very hard to understand, so it's almost impossible sometimes to get the sense of the posts. That's why it might be better for you to discuss these things in the respective language sections.

we recived some " like " ....

Someone understand...

I don't understand what the language problem is ...

and I'm sorry for that.

but .... anyway ... we understand each other quite well

ONLY ON ARES SERVER !!! ( not on the others ... )

it depends by :

- type of troops

- level of the town

each type of troop can pillage a different quantity of gol

this one : 18 pieces of gold

this one : 72

more high is the town level ... less is the gold you can pillage : it's like the wharehouse protection

you can see the features of the troops in

HELP ( on th top )

then UNITS

senza contare che di sicuro qualcuno dei bannati ... non loggherà più .... diventerà inattivo ... e sparirà

e noi avremo perso un altro pezzo di ikariam

Che è la cosa peggiore di cui proprio non avremmo bisogno

grazie del premio !

lo metterò in bacheca assieme agli altri

non credo sia stato un caso .... il tuo caso

conosco un altro giocatore che è stato bannato per un anno

altri prima di te sono stati bannati

altri verranno bannati in futuro

e nonostante tutto .... nonostante oramai anche i nostri pc sappiano cosa sia rischioso ( e scorretto ) fare , vedrai che anche quelli che saranno bannati dopo di te diranno sempre le stesse cose ....

evabbè.... avanti così

io commento non per farti arrabbiare , ma nella speranza che chi sta facendo punti pirata per altri , LEGGA E CAPISCA cosa sta rischiando .... e come sta infrangendo il regolamento ( che piaccia o no )

ciao !

e si .... se faccio tot post mi danno il mongolino d'oro..... 🤔😜🤪😉

Io l'ho letto il regolamento.

E ho capito una cosa.

Lo staff decide a sua discrezione.

Non ci sono regole matematiche o geometriche da seguire.

L'ho letto non per fare i pirati, ma per cercare di far capire ai miei alleati di allora IL GRANDE PERICOLO CUI ANDAVANO INCONTRO !!!!

Il nodo critico della questioneè che se uno si fa sempre depredare ... può essere ritenuto supporter.

Non si dice 1 ... 2.... 10 ...100... volte x essere ritenuto tale.

Lo decidono i GO.

Più chiaro di così...

Soprattutto in un periodo come questo in cui le attività degli account sono ridotte allo zero, e di conseguenza il fatto di essere sempre e solo depredati diventa l'attività principale dell'account.... si diventa di fatto supporter, per mancanza di altre attività che siano più prevalenti per l'account stesso.

Non so come spiegarlo meglio....

O tutti o nessuno

Non ha senso

Perché non c sono parametri fissi x determinare chi sbaglia e chi no.

Oggi capita a uno

Domani a un altro

le regole ci sono

E le prove le hanno

Se no non bannano ...

Poi se uno non le vuole capire ste regole ... pazienza

Non è la prima volta che succede

E oramai siamo tutti navigati e consapevoli di come funziona qui ...

Ognuno prenda le sue decisioni ... faccia le sue scelte

Poi però non se ne lamenti

E lo dico per esserci passato

Con la fusione ho portato due grossi account ( il mio storico leader di un'ally e uno di una vecchia amica che aveva lasciato ) sullo stesso server.

Volevo metterlo a disposizione dell'ally.

Ma poi dopo messaggi e discussioni con lo staff ... ho lasciato perdere e l'ho tenuto a vegetare.

Troppo rischioso essere attivi con 2 account.

Rischiavo il ban del mio account principale.

Non mi è piaciuta la cosa ... ma pazienza.

O così ... o pomì...

anche in real , se uno finisce davanti a un giudice x aver evaso tasse facendo del nero , se prova a dire " ma lo fanno tutti ... perché punite solo me ! " .... si becca laggravante

🤔😉😜🤪👋👋👋

sorry

forgot

but at the moment, if I log in to ikariam from the phone with chrome or another broswer, I can't play well ...

There are several problems that make the game difficult.

also using the desktop version.

Also with the latest updates you cannot store the desktop version on the screen.

you have to log in from the chrome home page, typing in the https ...

this is why I asked if possible to solve this problem.

I think it is a limit that prevents the growth of the game

@ Chuck "Bee" Bashlick

I have not explained well .... I know that GF has given up its app. but when I played O-Game, I could play very well on my mobile using the internet and the Chrome browser. at 99% I could do anything. Ikariam instead you can play 100% well only from the PC. and this in my opinion is a limitation that does not attract new players, not to talk about those who leave. a game is successful only if you can play it anytime, anywhere using internet and mobile technology. I think so ... this is my opinion

just to be proactive.

We live in the era of mobility.

An online game that can be played only from a PC and not from a mobile phone or tablet, I don't think it will please, interest, or attract many players. right now the ikariam app is out of date (and it never will be) and if you try to use the internet browser from the cell or tablet to play, you'll find it a bit unmanageable.

Wouldn't it be better to adjust the program to work directly from the browser on the phone or tablet?

I've commented on the "app and mobile" thing a few hundred times already. Please read that.

I apologize

I have not yet seen your comments regarding this thing here on the new forum

i'll go to find them

@ Badidol

I don't allude to my 3 stomts that I posted just to try ... but I'm thinking about a general evaluation of the STOMT system

Exemple :

1 like for an idea that might work ... the GF does not accept it.

100 likes for an idea that you don't need and that works with ... the GF accepts it ???

in my opinion this is a wrong way ....

just to be proactive.

We live in the era of mobility.

An online game that can be played only from a PC and not from a mobile phone or tablet, I don't think it will please, interest, or attract many players. right now the ikariam app is out of date (and it never will be) and if you try to use the internet browser from the cell or tablet to play, you'll find it a bit unmanageable.

Wouldn't it be better to adjust the program to work directly from the browser on the phone or tablet?

somtimes try to smile...

😉

in any case .... an isolated and no-like stomt can contain a revolutionary idea.

if it is unique and not voted, this does not necessarily mean that it is stupid or useless

billions of flies can't be wrong ... the poo is good

😜🤪😜🤪😜🤪

😉

👋👋👋👋

PS

Take care of

or only mentioned once or twice with little to no likes on the platform, so negligible

Maybe they are our future ...

good morning Badidol.

only as information.

have you had more suggestions or ideas or new and particularly more interesting judgments than the previous system of suggestions ??

And if so .... can you anticipate us these topics and these suggestions. ??

thank you !!!