Heersers uit de oudheid, maak je klaar voor de **samenvoeging van de oorlogsservers**! Alle oorlogsservers zullen worden samengevoegd tussen **9 en 23 april**.
Als speler op de servers ontvang je een voorwerp dat je kan gebruiken om te verhuizen naar je nieuwe server. Aan het begin van de samenvoegingsperiode zal er een 14-daags *Feest der Werelden* evenement zijn met verschillende bonussen voor alle spelers op de nieuwe server – hoe eerder je verhuist, hoe langer je kunt profiteren van het evenement!
Lees onze FAQ voor alle details.
FAQ
Wat zal er samengevoegd worden?
We gaan meerdere servers en communities samenvoegen. Alle getroffen servers en communities staan vermeld in de tabel onderaan.
Wat gebeurt er als ik niet inlog in het spel tijdens de migratieperiode?
Aan het begin van de serversamenvoeging worden alle accounts in vakantiemodus geplaatst. Als je aan het einde van de samenvoegingen niet verhuist bent, word je automatisch overgezet. Inactieve accounts worden naar Elysese verplaatst.
Kan ik nog steeds nieuwe accounts aanmaken op de oude servers?
Ja, maar dit zal slechts voor een beperkte tijd mogelijk zijn. Registratie voor nieuwe accounts eindigt op 8 april 2024.
Kan ik mijn steden verplaatsen naar een eiland naar keuze?
Je ontvangt evenveel Stadsverplaatsing voorwerpen als het aantal steden dat je bezit op het moment van migratie.
Ik heb meer accounts dan er doelservers zijn. Kan ik meerdere accounts op dezelfde server hebben?
Ja, de regels voor meerdere accounts blijven ongewijzigd, en je kunt tot 11 accounts hebben.
Wat gebeurt er met de middelen die ik heb geïnvesteerd in eilandgebouwen zoals Helios Torens, mijnen en wonderen op mijn oorspronkelijke server?
De middelen worden terugbetaald en in je inventaris geplaatst. Voor Helios Torens ontvang je een voorwerp in je inventaris.
Kan ik deze middelen op een andere manier verzilveren?
Nee, de middelen worden je gegeven in twee bundels die gekoppeld zijn aan donaties. Ze kunnen niet worden ingewisseld zoals gewone grondstoffenbundels.
Wat gebeurt er met de troepen/gebouwen/schepen die ik momenteel in aanbouw heb?
Hun status wordt overgebracht naar de doelserver en de bouw zal normaal doorgaan.
Moet ik mijn Stadsverplaatsingen onmiddellijk gebruiken?
Nee, de Stadsverplaatsingen verlopen niet.
Ontvang ik een premiumverplaatsing voor een stad op een premiumplek?
Ja, dat zal je krijgen.
Wat gebeurt er met mijn kaperspunten en bemanning?
Ze worden overgezet naar de nieuwe server.
Wat gebeurt er met mijn alliantie?
De alliantie zelf (niet haar leden) zal samen met de leider worden overgedragen. Als speler in een alliantie zul je met elkaar moeten coördineren. Eenmaal op de nieuwe server zullen leden opnieuw lid moeten worden van de alliantie.
Wat gebeurt er met Culturele Goederenverdragen?
Deze zullen verdwijnen met de samenvoeging. Het zal echter veel gemakkelijker zijn om nieuwe partners te vinden op de meer bevolkte servers na de samenvoeging. Het *Feest der Werelden* evenement zal dit in eerste instantie ook een boost geven met verschillende bonussen.
Wat gebeurt er als meerdere spelers/allianties met dezelfde naam naar de nieuwe server verhuizen?
Het is niet mogelijk dat meerdere spelers/allianties dezelfde naam delen. Als een naam al in gebruik is op de server, ontvang je een nieuwe naam en/of wordt je gevraagd om je (alliantie) naam te wijzigen.
Wat gebeurt er met troepen die onderweg zijn of gevechten die plaatsvinden op het moment van de samenvoeging?
Gevechten worden geannuleerd en troepen/vloten worden teruggestuurd naar hun thuissteden op de nieuwe server.
Ik heb grote hoeveelheden grondstoffen onderweg in Vrachtschepen. Wat gaat er met deze gebeuren?
De grondstoffen zullen worden teruggestuurd naar je thuisstad.
Wat gebeurt er met mijn donaties?
Donaties kunnen niet worden overgedragen. Je ontvangt echter tokens voor je donaties op de doelserver.
Moet ik iets speciaals doen als ik premium content heb gekocht?
Nee, deze worden overgezet naar de nieuwe server en kunnen normaal blijven worden gebruikt.
Wat is de het Feest der Werelden evenement?
Tijdens het evenement zullen verschillende bonussen worden geactiveerd. Er zullen twee perioden zijn voor het Feest der Werelden:
* 14 dagen aan het begin van de samenvoegingen
* 18 dagen aan het einde van de samenvoegingen
Lijst van Betrokken Servers
- en203
- br203
- tr203
- cz203
- es203
- it203
- rs203
- dk203
- ae203