Tot mijn verbazing is het helemaal geruisloos gegaan. Kijk maar in je inventory.
We zijn nu 5 premium handelaars en 1 10 daagse stoomwijnpers rijker.
Tot mijn verbazing is het helemaal geruisloos gegaan. Kijk maar in je inventory.
We zijn nu 5 premium handelaars en 1 10 daagse stoomwijnpers rijker.
Het duurt en het duurt,maar er is nog steeds geen nieuws van het developers front. Maar we krijgen vandaag wel wat leuks als troost: UPDATED:
Fijn te horen dat het de aandacht heeft. En het blijft een spel. Er is uiteraard geen enkele reden om iemand met de feestdagen aan het werk te zetten.
Wordt dit draadje nog wel gelezen? Heb de indruk van niet. Maar toch wil ik wat kwijt. Wat is er met PI aan de hand?
Mijn verkenner accountjes zijn ondertussen al weer verdwenen, behalve die op PI. Marmereiland met Heph en het buurtje leek erg actief dus ging ik er verder mee . Maar nu? Ik heb ondertussen 4 steden met vier verschillende luxe goed en met paleis/ gouverneur allemaal 5. En ik kan geen kant op. Bijna alle eilanden zijn bezet met 16/17 steden. Tot aan de polen toe. Het ergste: voor 90% inactief. Daar zou toch een grave yard server voor komen? Wil Game force Ikariam dan toch zo veel mogelijk kwijt?
Iedereen de beste wensen voor 2022 en dat de corona pandemie mag uitdoven.
Die tevredenheidsbonus is ondertussen alweer een paar keer verlengd, nu tot 3 januari. Vraag me af of die weer verlengt wordt.
Er zijn kennelijk nog al wat merge problemen. En dat begrijp ik niet. Toen naar Zeta ging het toch ook goed? We kregen een schop en een handvol stadsverplaatsingen mee, zoek het maar uit. Vond dat al met al niet verkeerd. Heb toen de kans gegrepen om een perma-Poseidon te realiseren.
En nieuwe uitdagingen. Je plek op de highscore terugveroveren, bv
Mijn verhuizing naar Orpheus bracht ook een onverwachte uitdaging, wijn. En dat op een server met 50% extra wijnproductie... Achteraf logisch, een jonge wereld, een nieuwe plek en dus zowat alle productievoorzieningen gewoon op 1.Gerlukkig hebben we een tevredenheidsbonus, maar hoe lang die nog duurt weten we niet.
Zojuist Gaea gemerged. Het is maar goed dat ik de paniek berichtjes van Badidol op het the forums.
al gelezen had want wat je dan krijgt is dit:
Your account is banned until:Tuesday, 19 January 2038, 03:14
Reason: Accountverplaatsing
Het gaat weer echt op zijn Ikariams, ROFL>
Even een berichtje van mijn verkenner accountjes op Pi en Orpheus.
Het gaat hard met de merge. Vooral Pi. Ik denk dat hektor voor wat betreft Pi gelijk gaat krijgen. Ik zou met mijn tweede account Gaea zelfs niet meer op de populaire Heph en Poseidon eilanden daar terecht kunnen. Die zijn al vol!. In het centrum kun je op de Heph, Poseidon en Kolos eilanden ook bijna niet meer terecht.
Ik denk dat ik met beide accounts naar Orpheus vertrek.
Op Orpheus is, behalve in het centrum, nog wel ruimte. Maar waar ik op de plaats van mijn hoofdaccount gisteren nog een lege ruimte zag is het daar nu gewoon druk. Drukker dan op Zeta . Mijn zwaveleiland met Heph is daar zelfs ook al vol.
Nieuws vanaf mijn PI accountje: Edit : 'the forums" is een link
Dear players, we have news about the merge. Please check the forums. Your Ikariam Team | |||||
Eh nee, die ken ik want ik tuinde er ook even in. Maar dit gaat over de normale, te betalen, verhuizing naar een andere server. Ik kan het even niet zo snel vinden. Als die regel zou gelden bij de verplichte merge, zou een aantal top 50 spelers op Zeta nergens terecht kunnen.
En daar is het eerste uitstel. Zouden we voor de kerst over zijn? Ik betwijfel het.
Ben alvast begonnen mijn Orpheus accountje uit te breiden. Voel me er al thuis.
Display MoreBeste mede merge-slachtoffers,
.
Na zorgvuldig wikken en wegen is de alliantie Crazy Rabbits tot het besluit gekomen dat we gaan trachten te koloniseren op de Britse server Orpheus, zijnde nummer 47
Het wordt gezellig op Orpheus.
Ik ben er gaan kijken en ik kan vertellen dat Orpheus de moderne wonder indeling heeft van Zeta
,
Dan zet ik hier ook even mijn gedachten neer.
Als handelaar kies ik voor een van de kristalwerelden. Ik heb op allebei een account aangemaakt en het wordt Orpheus. Dat is de jongste van de twee maar nu al de grootste en levendigste.
Dan heb ik nog een (ex)piratenaccount en daarmee volg ik straks, denk ik, waar de meeste Nederlanders naar toe gaan. Maar ik heb een voorkeur voor Alpha of Beta. Waarom? Ik heb geen perma-Hephaistos en ik heb bij het begin van Zeta behoorlijk last gehad van spelers die dat wel hadden. Op Alpha/Beta moet je daarvoor 5 zwavelsteden hebben en dan ben je per definitie een armoedzaaier, lol.
Ik vind Zeta nog steeds leuk!
Als ik me echt zou vervelen, zou ik zelfs bij Rosie op de koffie kunnen gaan.
Maar nee, ik zwaai gewoon ff......naar alle nog steeds actieve spelers op Zeta.
[Ik snap ook, dat als je aan de rand zit het lastig geworden is (was mijn situatie in een minder actief Eps ooit)]
Zwaait terug. M.i. is er nog activiteit genoeg. Miss niet met gevechten, als je even een inactief legertje opzij schuift zit je al in de top 50 aanvalspunten. Maar gehandeld wordt er nog volop. En er zijn ook nog voldoende spelers die groeien.
Wow
Kan me niet heugen, dat ik op dit forum was, klikte per ongeluk op het ingame forumknopje, klikte wat rond en dan kom je dit tegen...
Aspa, ook ik kende hem nog van de Vesta tijd. Geweldige man, echt het soort speler waar je er nooit genoeg van hebt. Na de Merge kreeg ik nog een uitnodiging van hem om lid te worden van NO, maar ik had al besloten nooit meer lid te willen worden van een ally.
Aspa, een laatste groet in gedachte, rust zacht.
Heb ik ook al eens geprobeerd. Zojuist nog maar eens gedaan. Helaas, het beeld is veel te klein, vergroten of verkleinen lukt niet en telefoon draaien werkt niet. Komt misschien omdat ik een oude Gakaxy J3 heb. Die overigens verder uitstekend werkt.
Jammer. De mobiele app is nooit afgemaakt, maar was wel geschikt om je account goed te houden op vakantie. Nu zit er niets anders op dan de vakantie mode in te gaan. Het vervelend daarvan is, dat je je extra schepen kwijtraakt.