Fråga angående sammanslagning (och ett önskemål)

  • Hej! Jag spelar på de engelska servrarna thanathos och orpheus. Thanathos ska försvinna och orpheus ska stanna kvar. Jag vill flytta mitt konto från thanathos till orpheus, men har ju redan ett konto där (båda har samma spelarnamn dessutom).

    Jag såg att det blev tillåtet med multikonton igen, men problemet är att mina konton är i samma lobby/registrerade på samma mail. Kommer jag fortfarande att kunna behålla båda mina konton? Eller ska jag ta bort kontot på orpheus nu på en gång? Det är egentligen inte viktigt för mig att behålla det kontot eftersom det är ganska litet, men det är viktigt för mig att stanna kvar på den servern eftersom jag är med i en aktiv allians där. Så om jag tar bort mitt konto som jag har på orpheus nu så är det viktigt att det faktiskt kommer fungera att flytta mitt konto från Thanathos dit. Det har varit snack om att man inte kommer kunna flytta stora konton till nyare servrar, stämmer det? Eller kan man flytta hur man vill oberoende av kontots storlek?


    Sen har jag ett önskemål; eftersom folk lyckades få till att multikonton skulle få stanna kvar kanske det är värt att yttra detta med. Jag tycker att de som finns på målservrar borde få gratis stadsförflyttningar med. Spelet ändras ju för oss med. Jag hade förut ett konto på en svensk server där det till sist var ca 12 aktiva spelare kvar. Det var inte roligt längre så jag beslutade mig för att köpa ambrosia och flytta kontot till den engelska servern Alpha. Där var redan rätt befolkat och mina städer blev väldigt utspridda och jag fick inte ett enda användbart mirakel. Jag betalade ytterligare för att flytta några städer, men det blev för dyrt att flytta alla. Jag har flera timmars resetider mellan vissa städer och det är inte kul att spela när de är så utspridda, så tyvärr var flytten bortkastade pengar och jag är mestadels i semesterläge där. Det hade inte varit helt fel att få chansen att flytta sina städer så de hamnade i ett mer spelbart läge.

    Med vänlig hälsning 123abc

  • Jag undrar även detta: om jag plockar bort mitt konto från orpheus, måste jag vänta 7 dagar på att det ska försvinna innan jag kan flytta ett annat konto dit?

  • Siden det igjen blir tillatt med multikontoer så skal det gå at du beholder begge kontoene, men de kan ikke ha samme navn.


    Dersom du velger å slette kontoen din på orphehus nå må du vente i 7 dager før den forsvinner.

    35334963904_edb0613040.jpg

    Translator NO

    se.gif SMOD+GA Ikariam.se________ Kontakt Support se.gif

    dk.gif TM Ikariam.dk _______________ Kontakt Support   dk.gif
    no.gif TM Ikariam.no ___________________Kontakt Support  no.gif