softmerge naar welke server wereld gaan wij Nederlanders

  • jammer dat de merge niet in een weekend valt

    dat geeft iedereen dezelfde kansen

    of wordt er niet gewerkt, lol


    GameForge, doe hier je voordeel mee!

    Dat van het weekend valt wel mee, het is des te vervelender dat men schijnbaar heel makkelijk een datum noemt, en dan binnen enkele dagen dit 2 maal veranderd, daar heb ik dan wel weer last van bij het inrichten van mijn werk. Ik heb liever dat men eerst helemaal zeker is of zaken goed zijn ingeregeld, dan een datum op een weekje nadien instelt en dat communiceert, nu raken vele vertwijfeld en verward.

  • Even een berichtje van mijn verkenner accountjes op Pi en Orpheus.

    Het gaat hard met de merge. Vooral Pi. Ik denk dat hektor voor wat betreft Pi gelijk gaat krijgen. Ik zou met mijn tweede account Gaea zelfs niet meer op de populaire Heph en Poseidon eilanden daar terecht kunnen. Die zijn al vol!. In het centrum kun je op de Heph, Poseidon en Kolos eilanden ook bijna niet meer terecht.

    Ik denk dat ik met beide accounts naar Orpheus vertrek.

    Op Orpheus is, behalve in het centrum, nog wel ruimte. Maar waar ik op de plaats van mijn hoofdaccount gisteren nog een lege ruimte zag is het daar nu gewoon druk. Drukker dan op Zeta . Mijn zwaveleiland met Heph is daar zelfs ook al vol.

  • Zojuist Gaea gemerged. Het is maar goed dat ik de paniek berichtjes van Badidol op het the forums.

    al gelezen had want wat je dan krijgt is dit:

    Your account is banned until:Tuesday, 19 January 2038, 03:14
    Reason: Accountverplaatsing

    Het gaat weer echt op zijn Ikariams, ROFL>

  • Ieder nadeel heeft zijn voordeel zou ik zeggen. Actievere server = meer te beleven, meer handel, meer bondgenootschappen en grotere kans dat hij op langere termijn actief blijft.

  • En nieuwe uitdagingen. Je plek op de highscore terugveroveren, bv;)

    Mijn verhuizing naar Orpheus bracht ook een onverwachte uitdaging, wijn. En dat op een server met 50% extra wijnproductie... Achteraf logisch, een jonge wereld, een nieuwe plek en dus zowat alle productievoorzieningen gewoon op 1.Gerlukkig hebben we een tevredenheidsbonus, maar hoe lang die nog duurt weten we niet.

  • En nieuwe uitdagingen. Je plek op de highscore terugveroveren, bv;)

    Mijn verhuizing naar Orpheus bracht ook een onverwachte uitdaging, wijn. En dat op een server met 50% extra wijnproductie... Achteraf logisch, een jonge wereld, een nieuwe plek en dus zowat alle productievoorzieningen gewoon op 1.Gerlukkig hebben we een tevredenheidsbonus, maar hoe lang die nog duurt weten we niet.

    Weten we wel; je hebt de tevredenheidsbonus vanaf nu nog welgeteld 5 dagen en 18 uren :).

  • Die tevredenheidsbonus is ondertussen alweer een paar keer verlengd, nu tot 3 januari. Vraag me af of die weer verlengt wordt.

    Er zijn kennelijk nog al wat merge problemen. En dat begrijp ik niet. Toen naar Zeta ging het toch ook goed? We kregen een schop en een handvol stadsverplaatsingen mee, zoek het maar uit. Vond dat al met al niet verkeerd. Heb toen de kans gegrepen om een perma-Poseidon te realiseren.

  • Wordt dit draadje nog wel gelezen? Heb de indruk van niet. Maar toch wil ik wat kwijt. Wat is er met PI aan de hand?


    Mijn verkenner accountjes zijn ondertussen al weer verdwenen, behalve die op PI. Marmereiland met Heph en het buurtje leek erg actief dus ging ik er verder mee . Maar nu? Ik heb ondertussen 4 steden met vier verschillende luxe goed en met paleis/ gouverneur allemaal 5. En ik kan geen kant op. Bijna alle eilanden zijn bezet met 16/17 steden. Tot aan de polen toe. Het ergste: voor 90% inactief. Daar zou toch een grave yard server voor komen? Wil Game force Ikariam dan toch zo veel mogelijk kwijt?

  • Die tevredenheidsbonus is ondertussen alweer een paar keer verlengd, nu tot 3 januari. Vraag me af of die weer verlengt wordt.

    Er zijn kennelijk nog al wat merge problemen. En dat begrijp ik niet. Toen naar Zeta ging het toch ook goed? We kregen een schop en een handvol stadsverplaatsingen mee, zoek het maar uit. Vond dat al met al niet verkeerd. Heb toen de kans gegrepen om een perma-Poseidon te realiseren.

    Toen de merge naar Zeta werd uitgevoerd, was er nog geen lobby-account. Dat is er nu wel, dus dat proces is ongetwijfeld anders. Hoeveel er precies aan het script heeft moeten gebeuren om het weer te laten werken tot op zekere hoogte is mij niet duidelijk. Daarnaast worden accounts individueel gemerged en niet allemaal tijdens hetzelfde tijdframe, zoals in de eerdere situatie zesenhalf jaar geleden.

    Wordt dit draadje nog wel gelezen? Heb de indruk van niet. Maar toch wil ik wat kwijt. Wat is er met PI aan de hand?


    Mijn verkenner accountjes zijn ondertussen al weer verdwenen, behalve die op PI. Marmereiland met Heph en het buurtje leek erg actief dus ging ik er verder mee . Maar nu? Ik heb ondertussen 4 steden met vier verschillende luxe goed en met paleis/ gouverneur allemaal 5. En ik kan geen kant op. Bijna alle eilanden zijn bezet met 16/17 steden. Tot aan de polen toe. Het ergste: voor 90% inactief. Daar zou toch een grave yard server voor komen? Wil Game force Ikariam dan toch zo veel mogelijk kwijt?

    Er is een issue ontstaan met het verwijderen van originele accounts nadat het naar de graveyard-server is gekopieerd. Het team op het hoofdkwartier was vanwege de feestdagen en vakantie tot vandaag slechts in minimale bezetting aanwezig. Het onderzoek naar en de oplossing van dit specifieke probleem zal dus op z'n vroegst vandaag zijn gestart. Voor meer info zie hier en hier

    psFR7WM.png

  • Fijn te horen dat het de aandacht heeft. En het blijft een spel. Er is uiteraard geen enkele reden om iemand met de feestdagen aan het werk te zetten.

  • Tot mijn verbazing is het helemaal geruisloos gegaan. Kijk maar in je inventory.

    We zijn nu 5 premium handelaars en 1 10 daagse stoomwijnpers rijker.