Ikariam Server Merge

• Beste spelers,

We zijn bezig geweest om merges (samenvoegingen) weer mogelijk te maken binnen Ikariam.

Het heeft even geduurd, maar we hebben een punt bereikt waarop we weer merges kunnen aanbieden!

Vanaf volgende week introduceren we wat we "soft merges” noemen binnen Ikariam. U krijgt 2 weken de tijd om een doelserver voor uw account(s) te kiezen. Uw account(s) worden direct “ge-merged” (samengevoegd) nadat u een doelserver heeft gekozen. Als u gedurende die 2 weken geen server kiest, worden uw accounts op een door het systeem gekozen doelserver geplaatst. In de volgende post vindt u een FAQ overzicht wat de meeste van uw vragen zal beantwoorden.

Samen met deze merge veranderen we ook de spelregels.

Het is niet langer toegestaan om meer dan één account op dezelfde server te hebben. Dit betekent: elke speler mag één account per server hebben. Gezinnen, gedeelde woon- en werklocaties, enz. kunnen via het ticketsysteem ip-sharing aanmelden bij de GO's.

Het hebben van meer dan één account op dezelfde server leidt tot sancties voor multiaccounting. Het systeem "10 toegestane meerdere accounts" wordt verwijderd.

Omdat we het systeem nog aan het verfijnen zijn om ervoor te zorgen dat alles werkt zoals het bedoeld is, weten we nog geen exacte datum. De exacte datum laten wij u weten zodra deze bij ons bekend is.

Helaas zijn de community's: DK, FI, LT, LV, NL, NO, SE en TW niet langer actief genoeg om te rechtvaardigen dat ze als een op zichzelf staande community kunnen blijven bestaan, na de merge zullen deze niet langer als een eigen community bestaan. Ze zullen worden samengevoegd op de EN-Servers om de EN community hiermee voor de toekomst: meer duurzaam, divers, levendig en actief te maken.

Jullie Ikariam-NL Team

Edited once, last by Valisk ().

• FAQ mbt de merge

Wat zal er samengevoegd worden?

• We zullen verschillende servers en zelfs enkele communities samenvoegen. De lijst van servers en communities die samengevoegd worden kan je onderaan in de tabel terugvinden.

Kunnen we kiezen naar welke server we verplaatst worden?

• Ja, je zal tijd krijgen tot de timer afloopt om te kiezen naar welke server je wilt gaan. Onthoud dat het aantal vrije plaatsen op deze servers zal verminderen hoe langer je wacht, aangezien anderen ook hun nieuwe server zullen uitkiezen!

Wat gebeurt er als ik een specifieke server kies om naar te verplaatsen?

• Zodra je bevestigd hebt dat je naar een specifieke server wilt verplaatsen, zal je onmiddellijk daarnaar verplaatst worden.

Wat gebeurt er als ik geen server kies voor de verplaatsingstijd afgelopen is?

• In dat geval zal je naar een willekeurige server verplaatst worden en zal je daarna niet meer gratis naar een andere server kunnen verplaatsen.

Kan ik mijn steden naar een eiland naar keuze verplaatsen?

• Je zal een aantal stadsverplaatsingen krijgen die gelijk is aan het aantal steden dat je bezat op het moment van je verplaatsing.

Wat gebeurt er met mijn Vriendschapsbonusschepen als mijn vrienden niet naar dezelfde server als mij verplaatsen?

• Aangezien die bonus niet langer verkrijgbaar is moeten jouw vrienden niet naar dezelfde server verplaatsen. De spelers die deze bonusschepen hebben ontvangen kregen ze als een vaste bonus op hun account en die bonus zal altijd actief blijven voor deze accounts.

Ik heb meer accounts dan doelservers, kan ik meer dan één account verplaatsen naar dezelfde server?

• Helaas niet. De regel die meer dan één account toestaat per server is ingetrokken, je zal dus moeten kiezen welke accounts je wilt behouden.

Ik heb reeds een account op de doelserver, maar wil een ander account behouden. Wat moet ik doen?

• Je zal je account op de doelserver moeten opgeven voor verwijdering voordat je jouw andere account hiernaar kan verplaatsen. Zodra je dit gedaan hebt zal het account dat je opgaf voor verwijdering afgesloten worden en zal je hier geen toegang meer tot hebben.

Wat gebeurt er met de grondstoffen die ik in de eilandgebouwen zoals Helios torens, mijnen en wonderen heb gestoken op mijn originele server?

• Deze worden vergoed en de grondstoffen zullen zich in je inventaris bevinden.
  • *** Update ***

Beste spelers,

Vanwege verschillende problemen en ook de feedback van spelers, is besloten om de multi-accountregel niet te wijzigen. Alles blijft zoals het nu is, inclusief de limiet van meerdere accounts per server: die 10 + 1 is (dus het kan zijn dat een account moet worden verwijderd)

Over accounts die naar de “kerhof-server" gaan:

• Inactieve accounts (geen activiteit binnen 60 dagen) worden overgezet naar de kerkhofserver.
    • Ghosted-gebruikers worden overgezet naar de kerkhofserver.

Accounts die niet actief een server kiezen:

• Actieve accounts worden willekeurig overgezet naar doelservers .
    • Inactieve accounts zonder v-mode worden willekeurig overgezet naar doelservers zonder de vakantiemodus te activeren. Inactieve accounts met v-mode worden willekeurig overgezet naar doelservers met geactiveerde vakantiemodus.

Let op!!!

Meerdere accounts zijn toegestaan, maar de functie om accounts te koppelen is niet meer aanwezig in het spel. Spelers zullen dit via het ondersteuningssysteem moeten aankondigen. (Via het ticketsysteem melden van multi-accounts)