Handleiding nieuw board

• Met een nieuw board komt wellicht ook wat verandering.

Doordat de Nederlandstalige sectie nu in de internationale rubriek van het board is, hebben we ook andere communities die hier hun dingen posten, zoals jullie waarschijnlijk al opgemerkt hebben.

Dit kan een beetje onoverzichtelijk lijken, maar je kan er wel iets aan doen.

Als je alle anderen subforums minimaliseert, zie je alleen nog maar de internationale sectie. Als je de andere subforums helemaal niet wilt zien, open je het beste het forum met deze link: https://forum.ikariam.gameforg…m/board/24-international/

Nu zijn er nog de andere landen, die deze sectie samen met ons delen. Hiervoor hebben wij taal-labels. Omdat wij natuurlijk Nederlandstalig zijn hebben we het label NL. (hier ga ik in mijn volgende post meer uitleggen)

Klik je op het NL label in één van de subsecties, dan krijg je alleen nog maar de posts van de NL community te zien (natuurlijk op voorwaarde dat de poster ook het label NL gebruikt heeft.)

Nu heb ik nog iets nieuws bijgeleerd, dat ik zeer handig vind, zeker als je graag zoals ik, meerdere communties wilt volgen.

Natuurlijk kan je alle anderen communities minimaliseren, maar dan moet je soms nog steeds veel scrollen en daar kunnen we hiermee helpen :)

Als je dus graag meerdere communties volgt, kan je het board naar jou behoeftes instellen.

Hiervoor ga je eerst op de main site en kijkt rechts boven in de hoek naar dit symbool met het oog met het streepje erdoor en klikt daarop:

195-ausblenden1-png

Dan krijg je vervolgens dit te zien:

196-ausblenden2-png

Hier kan je haakjes wegnemen van de taalsecties, die je niet wilt zien. (Indien je bijvoorbeeld hier het haakje boven bij AR wegneemt, worden alle subhaakjes van AR automatisch ook verwijdert.)
    Achteraf klik je op (in mijn geval "Absenden" bij jullie zal dat "SUBMIT" zijn.

En Voilà. Alle secties, waar je het haakje hebt weggenomen zijn nu niet meer op de main site te zien en je ziet alleen nog maar de taalsecties, die je wilt zien.

Dit zal je helpen een beter overzicht te hebben over het forum in het geheel.

Ik hoop dat dit sommigen al gaat helpen :)

• Posts gemakkelijk vinden in de internationale sectie

De internationale sectie word van verschillende communities gebruikt. In ons geval zijn het de volgende: BG, DK, FI, LT, NL, NO, SE, SI, SK, TW

Deze afkortingen helpen ons, om gemakkelijker posts te vinden en erna te filteren.

Als je het overzicht van de Internationale sectie bekijkt zie je het volgende:

Als je bij dit overzicht op het taal-label klikt, krijg je vervolgens in deze sectie alle posts die het label NL hebben, getoond. Dit maakt het gemakkelijker, om posts van onze community terug te vinden.

Als je een thread maakt, heb je verschillende opties waaruit je kunt kiezen.

Dit ziet er als volgt uit:

Hier kan je uitkiezen waarover je post gaat, dit is in elke sectie anders. Omdat ik in de sectie "Tutorials and Guides" aan het schrijven ben heb ik nu de optie "Tutorial" gekozen.

Nu kan je vervolgens een "language label" zetten.

Bij het klikken op "Keine Auswahl" (weer anders in het Engels :) ) plopt er een dropdown menu op. Hier kan je het NL taal-label ongeveer in het midden van alle labels vinden.

Naargelang waar je een thread opent, is het ook interessant om een server uit te kiezen. Dit ga je meestal bij voorstellingen van allianties of oorlogsverklaringen gebruiken en alles wat specifiek met één bepaalde server te maken heeft.

Het volgende dropdown menu gaat dan dus openen:

Kies hier gewoon de naam van de server.

Als je post algemeen is en niet specifiek over één bepaalde server gaat, kies je hier niets uit.

Vervolgens zie je de posts, als alles ideaal loopt, zo:

Hier zie je bovenaan een aankondiging met het label INT. Dit label toont dat het voor de gehele sectie bedoeld is. Deze threads zijn normaal gesproken altijd in het Engels.

Eronder zie je twee posts rond culturele verdragen (dat denk ik toch tenminste bij de Finse post :D )

Je ziet met hulp van de language tags bij welke community de post hoorrt en ook voor welke server de thread is.

Laatste hints voor het filteren van posts

Als je op het taal-label NL bij een post klikt, gaat zich je pagina opnieuw laden en alleen nog maar alle posts in deze sectie met het taal label NL tonen. Dit is de eenvoudigste manier van het filteren naar het taal label.

Nu heb je nog in elke sectie links bovenaan de afkortingen voor de verschillende talen:

Als je hier nu op NL klikt, filtert het board in deze sectie alle threads met het label NL.

Er is nu nog een andere mogelijkheid naar threads te filteren met de filteroptie:

Als je hierop klikt verschijnt een pop-up venster:

Hier kan je nu naar de bovenstaande opties filteren. Als je op "SUBMIT" klikt, gaat het board in deze sectie de posts aan de hand van je instellingen selecteren.

Een laatste verzoek

Als je in het board threads wilt openen, vragen wij je om altijd het taal-label NL te selecteren! Dit is in de internationale sectie noodzakelijk, om de posts van de communities te kunnen onderscheiden en gemakkelijk terug te vinden of gemakkelijker te kunnen filteren! Dit maakt het overzicht voor ons allemaal veel gemakkelijker!

Ik ga deze tutorial vervolgens sluiten en de reeds gegeven feedback naar een nieuw thread verplaatsen, om het overzichtelijker te maken.

Discussie en feedback "handleiding nieuw board"

laatst geactualiseerd op 19.02.2019